fbpx

Muhammad Ishtiaq Ishaq

De Vinci Research Center


Muhammad Ishtiaq Ishaq

Muhammad Ishtiaq ISHAQ is an Associate Professor of Marketing at EMLV Business School (De Vinci Higher Education). He is also Head of MSc Data Business & Analytics at EMLV. He holds a PhD in Management Science from the University of Padova, Italy. He has published several articles in peer-reviewed journals such as Journal of Business Research, International Journal of Hospitality Management, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Business Strategy and the Environment, Journal of Retailing and Consumer Services, Journal of Consumer Behavior, International Journal of Consumer Studies, Business Ethics, the Environment, and Responsibility, among others. He has Associate Editor roles in Total Quality Management & Business Excellence, International Journal of Innovation Science, and Environment, Development and Sustainability.

muhammad-ishtiaq.ishaq@devinci.fr

Publications


Articles de journaux

Sana AFFANDI; Muhammad Ishtiaq ISHAQ; Ali RAZA; Qurat-ul-ain Talpur; Rehan AHMAD

AI assistant is my new best friend! Role of emotional disclosure, performance expectations and intention to reuse Article de journal

Dans: Journal Of Retailing And Consumer Services, vol. 82, p. 104087, 2025.

Résumé | Liens | BibTeX

Muhammad Ishtiaq ISHAQ; Rukhsar BALOCH; Ali RAZA; Qurat-ul-ain Talpur; Rehan AHMAD

Ecological consciousness, moral self-identity and green conspicuous behavior: Moderating role of religiosity Article de journal

Dans: Journal Of Retailing And Consumer Services, vol. 832, p. 104082, 2025.

Résumé | Liens | BibTeX

Muhammad Junaid AHSAN; Muhammad Ishtiaq ISHAQ; Ali RAZA; Qurat-ul-ain Talpur

Let leaders permit nature! Role of employee engagement, environmental values, and sustainable behavioral intentions Article de journal

Dans: Business Strategy And The Environment, vol. 33, no. 8, p. 7905-7921, 2024.

Liens | BibTeX

Tayyaba SALEEM; Qurat-ul-ain Talpur; Muhammad Ishtiaq ISHAQ; Ali RAZA; Muhammad JUNAID

Exploring the effect of telepresence and escapism on consumer post-purchase intention in an immersive virtual reality environment Article de journal

Dans: Journal Of Retailing And Consumer Services, vol. 81, p. 104014, 2024.

Résumé | Liens | BibTeX

Roheel Ahmed SIDDIQI; Anna Paola CODINI; Muhammad Ishtiaq ISHAQ; Dima Rachid JAMALI; Ali RAZA

Sustainable supply chain, dynamic capabilities, eco-innovation, and environmental performance in an emerging economy Article de journal

Dans: Business Strategy And The Environment, 2024.

Résumé | Liens | BibTeX

Saba RIAZ; Wang YANQING; Muhammad Ishtiaq ISHAQ; Ali RAZA; Roheel Ahmed SIDDIQI

Role of social networks and entrepreneurial success: Understanding the dynamics of knowledge acquisition and green entrepreneurial orientation Article de journal

Dans: Journal Of Cleaner Production, vol. 468, p. 143065, 2024.

Résumé | Liens | BibTeX

Anzar AHMED; Qurat-ul-ain Talpur; Muhammad Ishtiaq ISHAQ; Tehmeena SHAFQAT

Brand transgression in corporate social responsibility era: empirical evidence from hospitality industry Article de journal

Dans: The Service Industries Journal, p. 1-25, 2024.

Résumé | BibTeX

Rehan AHMAD; Muhammad Ishtiaq ISHAQ; Ali RAZA; Qurat-ul-ain Talpur; Ghulam Murtaza

Exploring the impact of social media content on travel envy and intention to visit destination: moderating role of narcissist admiration and rivalry Article de journal

Dans: The Service Industries Journal, p. 1-26, 2024.

Résumé | Liens | BibTeX




    No posts by this author.


Candidature
Documentation

En savoir plus ?

Contactez-nous et téléchargez une documentation



En validant ce formulaire, vous acceptez que De Vinci Higher Education traite vos données à caractère personnel pour répondre à votre demande de contact et ainsi recevoir la documentation demandée. Si vous y avez consenti, vous êtes également susceptible de recevoir la newsletter du Groupe Léonard de Vinci. Vos données sont transmises aux collaborateurs de notre direction marketing ayant besoin d’en connaître et sont conservées pour une durée de deux ans à compter de votre dernière demande. Vous disposez des droits suivants sur vos données : droit d’accès, droit de rectification, droit à l’effacement (droit à l’oubli), droit d’opposition, droit à la limitation du traitement, droit à la portabilité et du droit de retirer votre consentement. Vous pouvez également définir des directives générales ou particulières relatives au sort de vos données à caractère personnel après votre décès. Pour les exercer, merci d’adresser votre demande à DVHE - Pôle Universitaire Léonard De Vinci - 92916 Paris La Défense Cedex ou à webmaster@devinci.fr. En cas de réclamation, vous pouvez choisir de saisir la CNIL. Pour en savoir plus, consultez la politique de protection des données personnelles.